Między młotem, a kowadłem

Szykuje się kolejowy Nord Stream? Kolej rosyjska RŻD i niemiecka DB dogadały się przeciw Polsce!

Każdy słyszał o tzw. „Jedwabnym Szlaku” kolejowym z Chin do Europy przez Polskę.
Towary produkowane w Chinach i eksportowane do Europy, w zdecydowanej większości, przesyłane były i są w kontenerach drogą morską, która trwa od 21-28 dni. Odkurzenie „Jedwabnego Szlaku” za pomocą transportu kolejowego, skróciło ten czas do 14 dni.
Droga tranzytowa wiodła przez Polskę (Małaszewicze-Terespol-Brześć (BY)).Przewożone koleją towary z Chin trafiają do Polski i innych państw Europy głównie przez Rosję i Białoruś. Okazuje się, że znaleźli inną drogę przewozu ładunków z Chin do Europy. Rosyjska spółka kolejowa RŻD Logistics i niemiecka firma DB Cargo podpisały porozumienie, które przewiduje przekierowanie dostaw ładunków z Chin do Petersburga oraz obwodu kaliningradzkiego, a potem do niemieckich portów. Oznacza to ominięcie Polski.
I co sie dzieje?
„Rosyjska spółka kolejowa RŻD Logistics i niemiecka firma DB Cargo chcą przekierować dostawy ładunków z Chin do Kaliningradu i Petersburga, a potem do niemieckich portów. – To ostrzeżenie dla Polski, która liczy na zwiększenie chińskich dostaw w ramach jedwabnego szlaku – mówią eksperci.”

0 Comments

Dodaj komentarz